ایجاد هویت بصری برند و تاثیر رنگ
هویت بصری موضوعی غیر عینی است برای مثال کاربرد رنگ در نظر بگیرید .رنگی که مورد دلخواه یم نفر است ممکن است برای دیگری جذاب نباشد . از رنگ قرمز خوشتان می آید؟ قرمز میتواند به معنی خطر و اخطار باشد.
شرکت ویرجین هیچ مشکلی با رنگ قرمز لوگوی خود ندارد و طرفداران آن احساساتی نظیر اشتیاق و قدرت را با آن مرتبط می دانند.
درباره نماد کوکاکولا چه؟
این دیگر ویرجین نیست اما رنگ لوگویش قرمز است و ارزشهای احساسی منحصر به فرد خود را دارد.
پشت هر نمادی مسائل احساسی است شاید بهتر است بگویم رنگ به خودی خودهسته اصلی مجادله نیست آنچه که سمبل بر پایه درک می نمایاند مهم است.
همین مسئله برای هر لوگوی تجاری یا هویت بصری صدق می کند.
چیزی که اهمیت دارد رنگ نیست ،بلکه چگونگی استفاده از رنگ و چگونگی هماهنگی با تجربه مشتری مهم است .
به این نکات توجه کنید:
-آیا این رنگ در بازار کسب و کار شما به موقعیت نا مطلوبی پیوند خورده است ،به طوری که وقتی مشتریان آن رنگ را میبینند ، احساسات نا خوشایندی در آنها بر انگیخته می شود ؟
-آیا شکل لوگو یا نماد شما شبیه چیز دیگری است که ممکن است احساسات مثبتی ایجاد نکند؟
مقاله مشابه
امروزه با افزایش روز افزون استفاده کنندگان اینترنت در ایران و جهان، اینترنت به زمینه ای بسیار مناسب جهت ارائه خدمات و برندسازی کسب و کارها تبدیل شده است. وب سایت یکی از مباحثی است که حتی بسیاری از افراد جهت معرفی خود و تخصص فردیشان از آن استفاده می کنند
یک محصول بدون لوگو، قطعاً ناپدید میشود. شما بدون یک لوگو نمیتوانید واقعاً یک برند باشید نام برند و لوگو دقیقاً چیست؟ میتوان به شیوهای ساده پاسخ داد که لوگو، یک بخش اساسی هر برند و هر طرح بازاریابی است و احتمالاً هنوز یکی از دیدهشدهترین بخشهای هر کسبوکار میباشد
زمانی که به اطرافمان نگاه میکنیم میتوانیم به راحتی حداقل ده لوگوی مختلف را بدون تلاش زیاد بشماریم. لوگوها همه جا پراکنده شدهاند و در فرهنگ و سبک زندگی ما جا گرفتهاند. آنها بر تصمیمهای ما تأثیر میگذارند، ارتباط برقرار میکنند و ارزشهای یک شرکت را نشان میدهند و اغلب پر از معنا هستند.